Aanbestedingsactie

De SP Leiden gaat vanaf zaterdag 2 november 2019 actie voeren tegen de aanbestedingen in de zorg. De gemeente Leiden (het stadsbestuur van D66, Groen Links en de Partij van de Arbeid) heeft het welzijnswerk aanbesteed. Dat betekent dat de welzijnsorganisaties in de stad geen subsidie meer krijgen. Zij moeten inschrijven op een opdracht van de gemeente, net als aannemers in de bouw. Er komt één hoofdaannemer die alles regelt met de onderaannemers, de andere organisaties.

Voor de mensen in Leiden betekent dit dat ze hun vertrouwde zorg kunnen verliezen. Want door de aanbesteding krijgen Leidse organisaties met jarenlange ervaring en contacten in de buurt misschien geen opdracht. En dan moeten zij mensen ontslaan. Dat is slecht voor die mensen én voor de kwaliteit van de zorg. De gemeente zegt dat het allemaal beter wordt, maar de praktijk in andere plaatsen laat zien dat het vaak slechter en duurder wordt. De SP maakt zich hier ongerust over en wil de Leidenaren door middel van folders en gesprekken aan de deur en op straat op de hoogte houden van wat er gebeurt met het welzijnswerk. Hierbij hebben wij uw hulp hard nodig!

Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op dit gebied of wilt u meehelpen om Leiden sociaal te houden? Klik dan hier om contact met ons op te nemen.

Samen maken we Leiden weer sociaal!