Bed, bad en brood

15 november 2023

Sociale successen: Kliklijn is van de baan en Kostendelersnorm aan banden gelegd

Foto: SP Leiden

In de Gemeenteraad van vorige week heeft de SP nog twee moties aangenomen gekregen: De Kliklijn waarmee buren elkaar konden 'verklikken' bij mogelijke bijstandsfraude wordt van de website van de gemeente gehaald. En ook de Kostendelersnorm wordt niet meer toegepast voor mantelzorgers in Leiden. Beide voorstellen konden rekenen op een ruime meerderheid. Ook is dankzij de inzet van de PVDA en de SP het budget voor bijverdiensten in de bijstand verruimt van 1200 naar 1800 euro.

19 mei 2015

SP stelt schriftelijke vragen over bed, bad en brood

Na het debat over bed, bad en brood (BBB) in de Tweede Kamer en in de gemeenteraad van Leiden, wil de SP weten of Leiden gaat samenwerken met andere gemeenten die BBB blijven aanbieden. De SP heeft hier schriftelijke vragen over gesteld.

1 mei 2015

Bed, bad en brood: ook in de Leidse gemeenteraad

Donderdagavond 30 april werd het onderwerp bed, bad en brood in de Leidse gemeenteraad besproken. De VVD stelde kritische vragen aan het College hierover. De SP-fractie kwam met een heel ander verhaal. De SP vindt dat er eerder te weinig dan te veel voor vluchtelingen wordt gedaan.

23 april 2015

Leiden moet doorgaan met bed, bad en brood

De gemeente Leiden moet doorgaan met het geven van bed, bad en brood aan vluchtelingen zonder verblijfsstatus. SP-raadslid Ries van Walraven: "De halfslachtige afspraken die VVD en PvdA hebben gemaakt lossen niets op. Die zijn alleen maar bedoeld om de val van het kabinet te voorkomen. We gaan dus gewoon door. In Leiden moeten mensen op een menswaardige manier opgevangen kunnen worden. Gelukkig zijn de meeste partijen in Leiden het met ons eens"