Omalief

Omalief is een project van bestuurslid Mustafa Kus, waarbij jongeren met Turkse achtergrond eenzame ouderen bezoeken.

20 april 2015

Compassieprijs 2015 toegekend aan jongerenteam Omalief Leiden.

Foto: SP

De Compassieprijs 2015 is toegekend aan het jongerenteam Omalief in Leiden. Vanaf mei 2014 brengen Turkse jongeren wekelijks een bezoek aan een bewoner van het Leidse verzorgingshuis Haagwijk. Het jongerenteam Omalief ontvangt de CompassiePrijs 2015 in het domein samenleving.

20 december 2014

Presentatie Omalief-project

Foto: Tribune-redactie SP landelijk / Tribune omslagfoto december 2014

Op vrijdag 19 december 2014 vond de eerste presentatie plaats van project Omalief na de officiële start. Stichting Fatih organiseerde deze avond om zo de betrokkenen te informeren over de stand van zaken van het project en om een ieder vertellen hoe het project loopt en wat de toekomst inhoud voor project Omalief. Ook was het de eerste daadwerkelijke stap in de richting van de landelijke uitbreiding van het project.

22 november 2014

Leids jeugdlintje voor Omalief-project

Vrijdag 21 november werden de jeugdlintjes van de gemeente Leiden uitgereikt door SP-wethouder Roos van Gelderen. Stichting Fatih, die met jongeren van Turkse afkomst eenzame ouderen bezoekt (het jongerenteam Omalief), werd ook zeer gewaardeerd met een lintje.

16 oktober 2014

SP-bestuurslid op Radio 1 over Omalief

SP-bestuurslid Mustafa Küs, naast zijn SP-werk ook bestuurslid bij de Leidse stichting Fatih, legde op Radio 1 uit hoe Omalief werkt en hoe het tot stand is gekomen.

14 april 2014

Omalief!

SP-lid, bestuurslid van Stichting Fatih en initiatiefnemer Mustufa Kus glunderde van trots op 4 april jl. Eindelijk zag hij zijn wens en die van de tien betreffende jongeren van Turkse afkomst in vervulling gaan: de koppeling van deze met de ouderen in verpleeg- en verzorgingstehuis Topaz Haagwijk. De eerste stap was gezet in de uitvoering van het project ‘Omalief’. ‘Een unicum’ noemt mevrouw Betsy Pracht, hoofd Welzijn van de instelling.
Jongeren van het project Omalief! bij hun 92-jarige 'adoptie oma' mevrouw Heemskerk