SP-ers in debat in campagne tegen EU Grondwet

2 mei 2005

SP-ers in debat in campagne tegen EU Grondwet

SP Leiden is al druk bezig met de campagne tegen de EU grondwet in het kader van het referendum dat op 1 juni gehouden zal worden.

Eerst is er aandacht gevraagd voor de Dienstenrichtlijn, die onder het nieuwe grondwettelijke verdrag komt te vallen. Inmiddels is de SP de enige partij met posters in Leiden tegen het EU grondwettelijk verdrag. Ook zullen we deelnemen in verscheidene debatten in Leiden.
U bent allen van harte welkom!

19 mei vanaf 20:00 uur in cafe "De Branderij" aan de Middelweg in Leiden .
Partijbestuurder en medewerker Europese Zaken
Hans van Heijningen zal in debat gaan met VVD Tweede Kamerlid Hans van Baalen.
Er is ook gelegenheid voor het publiek om in debat te gaan met Hans van Baalen of Hans van Heijningen.
Kom op tijd, want de ruimte is beperkt.

20 mei van 19:00 tot 21:30 is de SP vertegenwoordigd in een grotere ruimte, namelijk de Pieterskerk in Leiden. Hier zal Tweede Kamerlid Harry van Bommel in debat gaan over de EU grondwet. Ook zal o.a. A. Rouvoet (CU) aanwezig zijn.

Publieksavond Humanistisch Verbond en Humanitas
over Europese Grondwet

Op donderdagavond 26 mei organiseert het Humanistisch Verbond (HV) en Humanitas Leiden e.o. een publieksavond met als onderwerp: Europese Grondwet: humane waarden in het nauw? De avond begint om 20.00 uur (einde ca. 22.15 uur) en wordt gehouden in Witte Huis, Wilhelminapark 33 te Oegstgeest. (zaal open 19.30 uur). Nationaal en lokaal bekende personen als: Rob Buitenweg (Humanistisch Overleg Mensenrechten); Conny Broeyer (voorzitter PvdA-raadsfractie); Alfred Pijper (onderzoeker Europese studies bij Clingendael); Paul Bordewijk oud-wethouder van Leiden en onafhankelijk bestuursadviseur alsmede Frank Futselaar, medewerker in het Europees Parlement voor de SP voeren het woord.
Behalve Rob Buitenweg die geen uitgesproken standpunt zal geven, houden één wetenschapper en één politicus een kort betoog en bepleiten een ja-stem voor de Europese grondwet en de andere twee verdedigen hun voor een tegenstem bij het referendum op 1 juni. De avond staat onder leiding van Hans Vollaard promovendus Europese integratie van de vakgroep politieke wetenschappen en docent Europese politiek aan de Universiteit Leiden, die er tevens zorgdraagt dat het publiek zijn inbreng kan leveren en in discussie kan treden met de sprekers. Met deze gedachtewisseling op sociaal- economisch gebied én ethisch- levensbeschouwelijk terrein wil het HV bijdragen aan een weloverwogen stem over het referendum. Toegang van de avond is gratis.

Overzicht grondwetscampagne ROOD-Leiden