Leidse SP-fractie weer volledig

6 juni 2005

Leidse SP-fractie weer volledig

Met de installatie op woensdag 8 juni a.s. van Hans Hendriks en Driek van Vugt als de nieuwe raadsleden is de SP fractie weer op volle sterkte. Roos van Gelderen komt de fractie versterken als nieuwe fractie assistent.

Chris de Waard)
Hans Hendriks (51) is al sinds jaar en dag actief als coördinator van de SP Hulpdienst in Leiden. Daarnaast heeft hij ook diverse bestuursfuncties binnen de afdeling bekleed. Hendriks wil nu zijn ervaring die hij binnen de SP Hulpdienst heeft opgedaan gaan inzetten in de gemeenteraad. "Als coördinator van de Hulpdienst heb ik vaak de problemen en moeilijkheden gezien op het gebied van socialenwetten en regelgeving en die ervaringen wil ik nu gaan inzetten in de gemeenteraad".

Driek van Vugt (25) keert na 7 jaar weer terug in de Leidse gemeenteraad. Na een verblijf in de Eerste Kamer en als voorzitter van ROOD, de jongeren afdeling van de SP, wil hij zich nu weer op lokaal niveau inzetten op het gebied van Volkshuisvesting en Openbaar Vervoer. Van Vugt: "Sociale woningbouw staat onder druk in heel Nederland en ook in Leiden. Ik wil me de komende periode gaan inzetten om ervoor te zorgen dat iedereen goed en betaalbaar kan blijven wonen".

Roos van Gelderen (42), sinds juni voorzitter af van de afdeling Leiden, versterkt de fractie en zal vooral haar kennis op het gebied van Welzijn en Jongeren gaan inzetten.

Fractievoorzitter Erwin Tak: "Met deze nieuwe enthousiaste en gedreven mensen zullen we ons weer gaan sterk gaan maken voor een sociaal beleid in Leiden."

Voor meer informatie: Erwin Tak (fractievoorzitter), 071-5145742, erwintak@tomaatnet.nl.
Takenverdeling van de fractie