SP: Geen verslaafdenopvang in de Leonarduskerk

21 juni 2005

SP: Geen verslaafdenopvang in de Leonarduskerk

Woensdag 22 juni zal de raadscommissie Sociale Infrastructuur praten over plannen voor Daklozenopvang. SP-Raadslid Hans Hendriks zal de opvang bij de Leonarduskerk afwijzen, en vragen naar een onafhankelijke onderzoek naar de locaties.

Hans HendriksHendriks: "De locatie ‘Leonarduskerk’ vinden wij niet aanvaardbaar. Gelet op het feit dat deze locatie is gelegen in een sociaal zwakke wijk die zelf al problemen genoeg heeft met o.a. drugspanden, alcoholmisbruik, onrust over sloop, veel ouderen en ook het sociaalpension herbergt (waar al heel wat overlast van is), vinden wij dit geen goede locatie."
De SP is voorstander van opvang voor daklozen in kleine groepen. Dit moet dan ook op lange termijn beter naar voren komen. Vooralsnog stelt Hendriks dat het schandalig is dat er nog daklozen bestaan: "Onze verzorgingsstaat is blijkbaar niet meer bij machte om een kwetsbare groep mensen op te vangen die het zo hard nodig hebben.

Voor meer informatie: Hans Hendriks, 06-28760125, hhendriks@tomaatnet.nl