Antoine Theeuwen wordt lijsttrekker

21 oktober 2005

Antoine Theeuwen wordt lijsttrekker

Antoine Theeuwen (41) wordt de nieuwe lijsttrekker van de Leidse SP. Dat is woensdag besloten op een ledenvergadering. Theeuwen zal zich vooral sterk maken voor een sociaal Leiden.
Antoine Theeuwen

Antoine Theeuwen is huisman en woont sinds negen jaar in Leiden, in de Merenwijk. Voor die tijd werkte hij voor Hewlett-Packard in Singapore en Frankrijk. Toen hij weer terugkeerde naar Nederland, koos hij de stad waar hij studeerde. “Toen ik terugkwam ben ik geschrokken wat er van Nederland geworden is. De sociale zekerheid is er niet meer. Waarom kunnen we in een van de rijkste landen ter wereld niet gewoon voor elkaar zorgen?”

In een referendum hebben de leden van de SP zich in meerderheid voor Antoine Theeuwen uitgesproken. De tegenkandidaat Paul Day, lijsttrekker in 2002, geeft aan ruim baan te maken voor het nieuwe talent. De twee hebben het tegen elkaar opgenomen in een debat dat op 6 oktober plaatsvond.

Op dezelfde ledenvergadering is Louk Rademaker gekozen tot voorzitter van de SP Leiden. De huidig interim-voorzitter blijft aan tot de verkiezingen, daarna neemt Erwin Tak het van hem over. Erwin Tak is momenteel fractievoorzitter en zal zich na de verkiezingen richting op het leiden van de SP afdeling.

Antoine Theeuwen, antoine_theeuwen@wanadoo.nl, 071-5215130