SP gaat actie voeren tegen plannen RijnGouweLijn

16 december 2005

SP gaat actie voeren tegen plannen RijnGouweLijn

De SP Leiden gaat zaterdag in de binnenstad actie voeren tegen de plannen voor de aanleg van de RijnGouweLijn door de binnenstad. Van twee tot vier uur is er in de Waag een inspreekmogelijkheid voor burgers. Lijstrekker Antoine Theeuwen: "We gaan inzetten op een referendum om de Leidse burgers de kans te geven zich uit te spreken voor of tegen de plannen van het college."

In een enquête uitgevoerd door het Leids Dagblad sprak het merendeel van de geënquêteerden zich tegen de aanleg van de RGL door de Leidse binnenstad uit. Antoine Theeuwen: "Dat is een signaal dat serieus genomen moet worden. We willen een echt referendum om alle Leidenaren de kans te geven zich uit te spreken. Als het merendeel van de bevolking tegen is lijkt het me duidelijk dat er naar andere alternatieven moet worden omgezien."
Zelf is de SP tegen de huidige plannen. Antoine Theeuwen: "Een RijnGouweLijn zoals nu het plan is, is geen aanwinst voor het openbaar vervoer. Bovendien zal de situatie voor fietsers en het busvervoer verslechteren. Onze conclusie is: Geen trein door de binnenstad!"

Meer informatie: Antoine Theeuwen, 071-5215130, antoine_theeuwen@wanadoo.nl