SP steunt handtekeningenactie Julianastraat

22 februari 2006

SP steunt handtekeningenactie Julianastraat

Woensdag 22 februari vanaf 18:00 uur zal de SP meehelpen om handtekeningen te verzamelen. De SP werd kort geleden om hulp gevraagd door enkele bewoners van de Julianastraat in Leiden. Zij willen de bouw van een appartementencomplex inclusief kantoorruimte aan het begin van de Julianastraat tegenhouden, en in plaats daarvan een kinderspeelterreintje realiseren.

“Nu is er een stenen pleintje op de hoek van de Julianastraat en de Maresingel. Wij willen al een tijd dat er een echt speelterreintje van wordt gemaakt, maar daar werkt niemand aan mee,” aldus één van de bewoners uit de Julianastraat. “Toen wij hoorden dat er een kleine flat zou komen, zijn we over gegaan tot actie en hebben we de SP benaderd. Wij willen geen groot kantoorpand met appartementen, want onze straat is al heel druk. Het is vaak moeilijk een parkeerplaats te vinden en met nog meer woningen en een kantoor erbij, lukt dat helemaal niet meer. Bovendien blijft er geen speelruimte over voor kinderen.”

De SP is bereid te helpen en zal woensdagavond samen met de buurtbewoners handtekeningen ophalen in de Julianastraat en omstreken. “Wij helpen graag mee,” zegt SP’er Antoine Theeuwen, “ We kunnen ons de bezwaren van de bewoners erg goed voorstellen. Voldoende speelruimte voor kinderen is voor ons een heel belangrijk punt. In Leiden is daar al te weinig van en dat moet zeker niet nóg minder worden!”