SP gaat voor meer speelruimte en Cruyff Court

4 maart 2006

SP gaat voor meer speelruimte en Cruyff Court

Volgens de SP moet er in de komende jaren meer in speelruimte worden geïnvesteerd. Speelruimte voor kinderen wordt steeds schaarser en het onderhoud hiervan en van speeltoestellen laat vaak te wensen over. Hier ligt een belangrijke taak voor de gemeente, aldus de SP. “Wij zien graag een Cruyff Court in bijvoorbeeld Zuid-West en willen minimaal 3% van de openbare ruimte besteden aan speelgebied,” zegt raadskandidaat Roos van Gelderen.
"Het

“Momenteel wordt maar 2,5% van het openbare groen bestemd voor spelen. Dat is te weinig,” vervolgt van Gelderen. De SP vindt het van groot belang dat Leidse kinderen op een veilige manier kunnen spelen op goed onderhouden toestellen of veldjes. De jeugd moet gestimuleerd worden om te bewegen. De SP ziet dan ook graag dat Leiden een Cruyff Court zou krijgen. Dit is een omheind kunstgrasveld in een drukke buurt, waarop meerdere activiteiten worden georganiseerd.

"Roos
“Aangezien Leiden de drukbevolkste stad is van het land , verdient Leiden zo’n bijzonder veld voor jongeren. De Cruyff Courts zijn een initiatief van Johan Cruyff en inmiddels zijn er meerdere verspreid over ons land en ook één in Zuid-Afrika. Misschien is dit leuk te combineren met ons jaarlijke straatvoetbal competitie het Speertoernooi!” aldus Van Gelderen.

Meer informatie: Roos van Gelderen, roos@tomaatnet.nl