Stem dinsdag 7 maart SP!

6 maart 2006

Stem dinsdag 7 maart SP!

Hier! In Leiden! De SP is de actiefste partij van allemaal. Daar waar anderen roepen dat ze het gaan waarmaken, heeft de SP bewezen het te doen. De SP maakt geen valse beloften, maar zet wel hoog in: een beter Nederland begint in Leiden!

Leiden zou een zorgzame stad moeten zijn, waar mensen met elkaar rekening houden en waar niemand buiten de boot valt. Samenleven in solidariteit en geen mens onder de armoedegrens! Ook moet Leiden zorgen voor de natuur om ons heen; de Oostvlietpolder moet groen blijven.

Een kleurrijke stad met goede scholen voor iedereen in een leuke en veilige omgeving, waar de jeugd kan spelen en er voldoende groen is. Een stad waar voor ieder wat wils is. Voor jong of oud, bios of beat, museum of monument, klassiek of pop: geef cultuur een podium.

Leiden is een werkende stad waar de lokale economie gesteund moet worden. Niet door alleen aandacht te hebben voor de bioscience, maar aan de verscheidenheid van ondernemers die leiden rijk is. Daarnaast moet er anders met werkeloosheid omgegaan worden door de gemeente. Enkele voorbeelden uit ons verkiezingsprogramma: geen tewerkstelling, reïntegratie op maat en gericht op scholing, een ruimhartige overheid zeker gezien de harde opstelling van het huidige kabinet.

Een leefbare stad, waarin mensen veilig kunnen wonen en werken. Een stad waar minder huizen worden gesloopt en waar meer wordt gerenoveerd. Waar geen extra asfalt komt, omdat dat de verkeersproblemen niet zal oplossen. De SP wil gratis openbaar vervoer met bijvoorbeeld schone busjes, maar zonder RijnGouweLijn door onze mooie stad!

Je zou verwachten dat Leiden een democratische stad is, maar valt dat erg tegen. De gemeente (en veel politieke partijen) geeft vaak onduidelijke informatie en nemen de meningen van inwoners van Leiden niet serieus. Zo is een half jaar geleden nog een verzoek van de SP om een refendum te houden over de RijnGouweLijn afgewezen door een meerderheid van de gemeenteraad.

Wil je helderheid, openheid en de bovenstaande punten? Kies voor de menselijke maat, stem SP, lijst 7 op 7 maart.