Links college geïnstalleerd (foto-verslag)

19 april 2006

Links college geïnstalleerd (foto-verslag)

Dinsdagavond 18 april gaat de geschiedenis in: Het linkse college van de PvdA, SP, GroenLinks en de ChristenUnie is beëdigd en goedgekeurd door de gemeenteraad.
De nieuwe wethouders van Leiden

Van links naar rechts zijn de wethouders Paul Jonas (SP, Werk en Inkomen, Cultuur), Gerda van der Berg (PvdA, Welzijn en zorg, onderwijs en jeugd), Filip van As (ChristenUnie, Bestuur, Economie en toerisme), Raymond Keur (SP, Financiën, Sport), Marc Witteman (PvdA, Stedelijke Ontwikkeling en Wonen) en tot slot John Steeg (Bereikbaarheid, Omgevingskwaliteit).

Antoine Theeuwen presenteert wethouderskandidaten.
De avond begon met de officiële voordracht van de wethouders. SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen presenteerde "zijn" kandidaten. Vervolgens moesten de wethouders zichzelf presenteren. Eerst kwam Paul Jonas:
Paul Jonas
En vervolgens, als laatste, mocht onze wethouder van Financiën en Sport, Raymond Keur:
Raymond Keur
De familie Keur was er ook bij aanwezig, volledig in het rood!
De familie Keur

Na de ondervraging door de raad moesten de kandidaten nog even wachten: de raad moest eerst nog stemmen. In de tussentijd mochten ze in een hoekje van de raad zitten.
De kandidaatwethouders.
Dan werd uiteindelijk, rond 10 uur 's avonds, de uitslag bekend gemaakt. In totaal hebben 22 van de 39 raadsleden voor dit nieuwe college gestemd. Een links Leiden is een feit!

De SP-wethouders