Stichting Mozaïek wil meer vrouwen en steun

25 april 2006

Stichting Mozaïek wil meer vrouwen en steun

Spinningles bij stichting MozaïekStichting Mozaïek organiseert elke zondagmiddag fitness, cardio en aerobics alleen voor vrouwen. Het is de bedoeling van de stichting om allochtonen vrouwen in een voor hun prettige omgeving te laten sporten. Maar ook autochtone vrouwen zijn welkom. “Het is juist bedoeld om vrouwen te laten integreren. Vandaar dat we allochtone en autochtone vrouwen willen. Het is nou eenmaal zo dat sommige vrouwen niet met mannen samen willen sporten en wij voorzien in die behoefte,” zegt Hatice van Stichting Mozaïek.
Afgelopen zondag waren vrouwelijke raadsleden uitgenodigd om een kijkje te komen nemen. Helaas waren alleen SP en PvdA aanwezig.

Stichting MozaïekStichting Mozaïek huurt elke week een ruimte in “Shinbas sportcenter” aan de Corantijnstraat 2a in Lleiden –Noord. Op zondag tussen 12:30 en 14:30 uur kunnen alleen vrouwen er terecht. Dit initiatief is in een proeffase en wil vanaf september echt beginnen. Hiervoor is echter wel subsidie van de gemeente gewenst, want de stichting kan het alleen niet redden.

“In de nieuwe Sportnota staat dat er extra aandacht moet komen om allochtone meisjes en vrouwen, omdat dit een moeilijk te bereiken groep is. Een initiatief als dit past er goed in,” aldus raadslid Eva de Bakker. “Ook de door stichting Mozaïek georganiseerde zwemlessen voor vrouwen lopen heel goed. Inmiddels is de vijfde groep aan hun zwemdiploma bezig! Hopelijk lopen de aerobicslessen straks net zo goed. Aan de Poolse lerares zal het niet liggen. Toen ik van middag binnenkwam, werd ik meteen op de spinningfiets gezet om aan de slag te gaan!”

Meer informatie: hatice@stichtingmozaiek.nl
Sportcentrum: www.sahinbas.nl