SP en gemeente bereiden komst WMO nauwkeurig voor

22 mei 2006

SP en gemeente bereiden komst WMO nauwkeurig voor

De gemeente Leiden en de SP houden alle ontwikkelingen van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) goed bij. Wethouder Gerda van der Berg heeft aangegeven in juni een speciale bijeenkomst in de gemeenteraad te organiseren, die helemaal in het teken zal staan van de WMO. Vanuit de raadscommissie Onderwijs en Samenleving is een werkgroep gevormd, waar veel partijen deelnemen. Namens de SP zal raadslid Roos van Gelderen plaatsnemen; zij is woordvoerder op het gebied van zorg, welzijn en jeugd.

Met de komst van WMO zal de gemeente meer verantwoordelijkheden dan nu krijgen op het gebied van zorg en welzijn. “Dit moet goed voorbereidt worden,” aldus SP’er Roos van Gelderen, “ik ben dan ook blij dat naast raadsleden ook de wethouder hier al volop mee bezig is. Daarnaast organiseert de SP cursussen om haar raadsleden zo goed mogelijk voor te bereiden. Het is een hele operatie die op gemeenten af komt, maar ik bereid me nauwkeurig voor. ”

Roos van Gelderen, roos@tomaatnet.nl, Tel nr: 071-5126613