SP ondersteunt initiatief autoloze zondag

1 september 2006

SP ondersteunt initiatief autoloze zondag

nu ff nietOp 17 september 2006 vindt in Leiden de organisatie van de autoloze zondag plaats. Dit wordt de eerste keer dat Leiden deze autoloze zondag organiseert, in navolging van andere plaatsen in Nederland en daarbuiten. Het is de bedoeling dat de autoloze zondag een jaarlijks terugkerend evenement wordt in Leiden. Er is een speciaal comité met een aantal werkgroepen opgericht om de autoloze zondag te organiseren.

Doelstelling van de autoloze zondag is om mensen bewust te maken van de mogelijkheden die er zijn als er een dag geen auto’s rijden in de stad. De autoloze zondag staat in het teken van gezondheid, schone lucht, sport en spel. De SP is naast een aantal andere politieke partijen en andere organisaties uit Leiden betrokken bij de organisatie van de autoloze zondag.

De SP Leiden vindt de autoloze zondag een goed initiatief. Namens de SP Leiden zit raadslid Han Dirks in de werkgroep evenementen. Deze werkgroep heeft oa organisaties als het Astma fonds, milieu defensie, de fietsersbond, diverse sportverenigingen en scholen gevraagd mee te doen aan de autoloze zondag. Door de betrokkenheid van al deze mensen wordt de autoloze zondag vast een geslaagde dag! In de middag zal er in de openbare bibliotheek een debat plaatsvinden voor Leidse politici, waaraan Julian van der Kraats namens de SP zal deelnemen. Het debat zal zich richten op thema’s als luchtkwaliteit en gezondheid.

Meer info: raadslid Han Dirks, han_dirks@hotmail.com