Campagne op hoogtepunt

20 november 2006

Campagne op hoogtepunt

Afgelopen zaterdag heeft de SP in Leiden en omgeving een grote inspanning geleverd om de positieve peilingen van de afgelopen weken nog een extra zet naar links te geven. Op 4 plaatsen tegelijk werd er campagne gevoerd. Dankzij de inzet van vele vrijwilligers was de SP ontzettend goed zichtbaar in de stad.

In Leiden, Oegstgeest en Sassenheim werd tegelijkertijd een marktkraam bemand. Ook trok er nog een mobiel campagneteam langs de verschillende winkelcentra in Leiden. In totaal werden meer dan 10.000 tomaat-sponzen, duizenden campagnefolders en zelfs 200 uitgebreide verkiezingsprogramma’s uitgedeeld. Ook de ballonnen en de SoeP vonden gretig aftrek. Bij de intocht van de Sint in Leiden zag het rood-wit. Niet alleen van de Sint-mijters, maar ook van de SP-ballonnen.

De Leidse stand werd onder andere bemand door aanstaand Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt. De stand kreeg veel positieve reacties. Veel mensen zien de SP als de beste optie om een kabinet Balkenende IV te voorkomen, en laten dat ook merken als ze de SP op de markt tegenkomen. Andere mensen weten nog niet wat ze gaan stemmen, en zien de SP als een serieuze optie. Een dame op de markt in Leiden, die een SP-ballon gevuld met helium aanpakte: “een zwevende ballon voor een zwevende kiezer”.

In Oegstgeest, toch vaak gezien als een liberaal dorp, waren de reacties erg positief. Er is veel materiaal uitgedeeld, en we zien een groeiende groep SP-vrijwilligers, die enthousiast meewerkt aan de komende zetelwinst.
Ook in Sassenheim werd de SP met veel waardering en steun ontvangen.

In de gehele campagne heeft de SP in Leiden en omstreken nu zo’n 60.000 folders uitgedeeld en bezorgd. Er zijn 2200 posters geplakt, en 15000 sponzen verspreid. Alle vrijwilligers die hier op een of andere wijze aan hebben bijgedragen, zijn van harte uitgenodigd bij het verkiezingsfeest dat woensdagavond in de SPeer wordt gehouden. Als dank voor hun inspanningen krijgen zij een leuke avond en een paar consumpties aangeboden.

Voor meer informatie: Campagneleider Eva de Bakker: evadebakker@hetnet.nl