Campagnes op volle toeren

21 februari 2007

Campagnes op volle toeren

7 Maart wordt een belangrijke datum. Dan zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten, en dan spreek Leiden zich in een referendum uit over de RijnGouweLijn. Voor de SP in Leiden drukke tijden, want voor beide stemmingen voert de SP druk campagne. In dit bericht een overzicht van de belangrijkste campagneactiviteiten in Leiden en omgeving.

Zaterdag 24 februari start de provinciale verkiezingscampagne in Leiden. Lijsttrekker Bart Vermeulen zal, in het bijzijn van andere kandidaten uit de top 10 en de Tweede kamerleden Paul Ulenbelt en Krista van Velzen, de campagne beginnen met een actie voor beter Openbaar Vervoer.

Elke zaterdag tot 7 maart staat de SP in Leiden met een marktkraam naast de Hartebrugkerk op de Lange Mare. Voorzitter Erwin Tak en raadslid Julian van der Kraats zijn hier aanwezig om de campagne tegen de RijnGouweLijn te voeren, terwijl de Leidse kandidaten voor de Provinciale Staten, zoals Eva de Bakker (nr. 3), aanwezig zullen zijn om vragen over de verkiezingen te beantwoorden.

Op vrijdag 23 februari is Julian van der Kraats te horen in een radiodebat op Holland Centraal over de RijnGouweLijn. Het debat begint om 19.00 uur.
Op 27 februari is Harre van der Nat (nr. 4) uit Voorschoten aanwezig bij een debat in cafe d'Oude Harmonie in de Breestraat. Het debat wordt georganiseerd door de studieverenigingen van Bestuurskunde en politicologie.
Op woensdag 28 februari is lijsttrekker Bart Vermeulen in Leiden voor een debat van de milieufederatie Zuid-Holland. Daarnaast zijn er nog vele kleinere campagneactiviteiten.

De volledige campagneagenda is te vinden op: https://zuidholland.sp.nl/agenda.shtml en /agenda/