Gezocht: parkeer-geïnteresseerden…

11 februari 2007

Gezocht: parkeer-geïnteresseerden…

Binnenkort zal een nieuwe 'Nota Parkeren' besproken worden in de raad en de stad. De SP wil graag haar leden en anderen geïnteresseerden betrekken bij deze discussie. Wij zoeken daarom geïnteresseerden die mee willen helpen aan het uitwerken van de SP-visie voor parkeren.

Voor het ontwikkelen van de visie van de SP Leiden en ter ondersteuning van de raadsleden willen we werkgroepjes van leden maken die veel van een bepaalde materie weten of er bijzonder in geïnteresseerd zijn. De taken van de leden van deze werkgroepjes zullen bestaan uit: onderzoek ter plaatse, lezen van dossiers, uitzoeken van regels en verordeningen en natuurlijk het met elkaar en de raadsleden formuleren van een visie op het onderwerp.

Binnenkort zal een nieuwe 'Nota Parkeren' besproken worden de raad en de stad. Alle aspecten van parkeren zijn daarin bespreekbaar. We willen daarom samen met SP-raadslid voor verkeer Julian van der Kraats de visie van de SP Leiden verder uitwerken rond de volgende thema’s:

• Betaald parkeren; waar wel, waar niet en hoe duur
  • Pakeerrestrictie, waar wel en waar niet, en wat voor vorm
  • Invulling van het vergunningstelsel: bezoekers, tijden, kosten en locaties
  • Parkeergarages: hoeveel en waar, tarieven en vorm van beheer
  • Park & Ride (= parkeren en met klein vervoer naar centrum): hoe functioneert dit nu, is uitbreiding gewenst en waar dan
  • Rijn Gouwe Lijn (RGL): hoe het parkeren aan te sluiten op haltes mocht deze trein door de binnenstad gaan rijden.

Mocht u in deze materie geïnteresseerd zijn en het leuk vinden nauw betrokken te raken bij de discussie hierover in de gemeenteraad, kunt u zich opgeven bij Désirée van Zoomeren: deeszoom@gmail.com