Molen de Valk wordt gerestaureerd

28 februari 2007

Molen de Valk wordt gerestaureerd

Molen de ValkHet is goed dat er eindelijk een plan ligt om de molen op te knappen. Het moet niet langer duren anders hadden we een Molen de Mus gehad," aldus raadslid Eva de Bakker. Al jaren kampt Molen de Valk aan de Lammermarkt met vochtproblemen en het metselwerk. Het College van B&W heeft nu een voorstel om spoedig over te gaan tot actie en de molen in ere te herstellen.
"Juist in het 'Jaar van de Molen' laat Leiden zien dat zij haar monumenten wil verzorgen," zegt SP-wethouder Paul Jonas. "We zullen proberen het publiek zo min mogelijk last te laten ondervinden van de herstelwerkzaamheden."

De raad beslist aanstaande dinsdag definitief over het voorstel van het college. Momenteel mogen er maar 35 personen maximaal binnen zijn in de molen. "Hopelijk zullen de werkzaamheden snel plaatsvinden, zodat er meer mensen naar binnen kunnen en zal het beeldbepalende monument midden in de stad weer de kwaliteit hebben die het verdiend," besluit Eva de Bakker.