Sassenheimer Erik Maassen in top SP lijst Zuid-Holland

28 februari 2007

Sassenheimer Erik Maassen in top SP lijst Zuid-Holland

Bij de provinciale statenverkiezingen van 7 maart staat Erik Maassen op plek 7 van de SP lijst. Maassen heeft geschiedenis gestudeerd in Leiden, en is werkzaam als docent geschiedenis en maatschappijleer aan het Teylingen College in Noordwijkerhout. Maassen is actief in de SP als afdelingsbestuurslid in Leiden, en als contactpersoon voor de werkgroep Teylingen.

Erik Maassen wil verdere gedwongen gemeentelijke herindelingen in Zuid-Holland voorkomen. Maassen: “Teylingen is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. De inwoners van Sassenheim en Voorhout waren tegen, en toch is de herindeling van bovenaf opgelegd.
De geplande bezuinigingen op de voorzieningen in Teylingen geven al aan dat herindelingen niet in het belang van de inwoners zijn.”

Ook de woningbouw in Teylingen is volgens Maassen een voorbeeld van verkeerd beleid. “In Voorhout en Sassenheim is de laatste jaren veel gebouwd, maar dat waren vrijwel alleen dure woningen, zoals de villawijk Overteylingen. Het percentage betaalbare woningen is de laatste jaren afgenomen.”
De SP wil dat gemeenten bouwen naar de behoefte van de eigen inwoners. Dat betekend voor de Bollenstreek vooral goedkope huur- en koopwoningen voor starters en ouderen.

Voor meer informatie over de kandidaten voor de Provinciale Staten: https://zuidholland.sp.nl