Wethouder Jonas steekt hand in eigen boezem

19 april 2007

Wethouder Jonas steekt hand in eigen boezem

Het ScheltemacomplexGisteravond tijdens de gemeenteraadsvergadering heeft de fractie van de VVD een interpellatiedebat aangevraagd met het college. Het onderwerp was onduidelijkheid over het financiëel tekort bij het Scheltemacomplex. SP-wethouder Paul Jonas heeft uitgelegd waarom er eerder geen cijfers bekend waren. Ook gaf hij toe een procedure over het hoofd te hebben gezien en stak daarmee dus ruiterlijk de hand in eigen boezem.

Al geruime tijd stond het tekort bij het Scheltemacomplex op de agenda van de raadscommissie Onderwijs en Samenleving. Voor het tekort van 1,3 miljoen euro was in de begroting al geld gereserveerd, maar het college heeft verzuimd een kredietvoorstel naar de raad te sturen. Dit klinkt heel technisch, maar zonder 'kredietvoorstel' mag het geld niet uitgegeven worden. Jonas heeft toegezegd alsnog met het kredietvoorstel te komen.

Wat betreft de financiële stand van zaken bij Scheltema was er goed en slecht nieuws. De exploitatie van het Scheltema draait goed, en ondanks dat de cijfers nog gecontroleerd moeten worden door de accountant, lijkt er een overschot uit te komen. Het slechte nieuws is dat het tekort op de bouwkosten ten opzichte van de schatting van vorig jaar met 2 ton zijn opgelopen naar 1,5 miljoen. Deze cijfers waren eerder nog niet bekend. De raad accepteerde de uitleg van wethouder Jonas. “Het is eens maar nooit meer”, aldus Arend-Jan Sleijster van de VVD. Daarmee was het debat afgedaan.

Meer informatie: Eva de Bakker, eva.debakker@gmail.com