Volkstuinen in Noord bij de allerbeste van Nederland!

19 september 2007

Volkstuinen in Noord bij de allerbeste van Nederland!

Afgelopen zaterdag 15 sept heeft de tuinvereniging "Ons Buiten" van de AVVN, de vereniging van hobbytuinders, het hoogste kwaliteitskeurmerk (de 4e stip) in ontvangst mogen nemen. Ons Buiten, het grootste volkstuinen complex van Leiden (441 tuinen) is hiermee één van de 7 volkstuinen in Nederland die dit kwaliteitskeurmerk hebben behaald. Reden voor SP-wethouder Keur om bij de feestelijke uitreiking aanwezig te zijn.
groen!

De vereniging biedt gelegenheid voor mensen om lekker te tuinieren en om een eigen stekkie buiten in de natuur te hebben. Het is ook een toonbeeld van succesvolle integratie, want 30% van de tuintjes worden beheert door onze mede-Nederlanders van ver weg. Samen hebben de volkstuinders de tuin van Noord gemaakt tot iets waar heel Leiden trots op kan zijn!

Wel maakt het bestuur zich zorgen over op hand zijnde plannen van de gemeente om twee fietspaden door het complex heen te leggen. De SP houdt zich ermee bezig!

Ons Buiten
al lekker gezellie in de kantine

Henk
onze eigen Henk, SP'er en volkstuinder in hart en nieren

Ons Buiten
3 stippen, waar is die 4e dan?

ons buiten
is dat de prijzen kast van de biotomaatjes? Nee al die bekers zijn van de Majorettes!

ons buiten
complimenten en felicitaties van de AVVN

Ray op Ons Buiten
Ray doet duit in zakje

Ray op ons buiten
daar is ie dan, de 4e stip. Gefeliciteerd!

Zie ook de website van Ons Buiten
Meer informatie: fractievoorzitter Antoine Theeuwen, antoine.theeuwen@gmail.com