Congresvoorbereiding ook in Leiden in volle gang

28 oktober 2007

Congresvoorbereiding ook in Leiden in volle gang

De fundamenten versterken, dat is de naam van het congres dat op 24 november in Rotterdam gehouden wordt. Daar zal vooral worden gekeken hoe de interne organisatie van de SP kan worden verbeterd zodat we nog groter en sterker kunnen worden. Komende donderdag 1 november is er vanaf 20 uur in de SPeer een ledenbijeenkomst over het congres.

In september was er een eerste ronde. In alle 140 afdelingen en op een zestal regiobijeenkomsten is op basis van het eerste congresstuk gesproken met de congrescommissie. De resultaten zijn vast gelegd in een nota van wijzingen die nu door de afdeling besproken wordt. Op basis van dat stuk kunnen amendementen en moties voor het congres worden ingediend.
Daarnaast is ook de definitieve lijst met voorgedragen en tegenkandidaten voor het partijbestuur bekend. Ook daarover zal gesproken worden.
Tot slot zal er donderdag ook aandacht zijn voor de politieke situatie in Leiden. Meer en meer begint het er op te lijken dat de SP niet meer terug komt in het college van B en W. Maar hoe zit het dan met de referendumuitslag en de RGL? Daarover ook donderdag meer informatie.

De nota kunt u downloaden via SPNET, de ledensite van de SP. Maar u kunt ook mailen naar leiden@sp.nl dan zorgen wij dat u hem zo snel mogelijk in de bus heeft.