Portaal heeft nog geen besluit genomen over Waardgracht

17 november 2007

Portaal heeft nog geen besluit genomen over Waardgracht

Ook al wil Portaal plotseling tóch de woningen langs de Waardgracht slopen, het besluit daarover is nog niet genomen. Dat wist wethouder Witteman te vertellen in de commissievergadering vorige week. Als Portaal alsnog officieel besluit om te slopen, zal dat door de gemeenteraad goedgekeurd moeten worden. Dit bleek uit vragen van SP-raadslid Louk Rademaker.
De Waardgracht, links de huizen die misschien gesloopt gaan worden.

Wethouder Witteman wil zich vooralsnog niet mengen in de plannen voor de Waardgracht. Enkele weken geleden kwam het opvallende nieuws dat Portaal, ondanks eerdere toezeggingen dat de huizen gerenoveerd zouden worden, de huizen tóch wilde slopen. Dat kregen de bewoners te horen in privé-gesprekken met medewerkers van Portaal.

SP-raadslid Rademaker noemde dat een schandalige zet. “Portaal heeft gebruik gemaakt van een overvaltactiek bij deze bewoners. Terwijl de gemeenteraad al jaren geleden tot renovatie besloten had, wil Portaal nu plotseling toch slopen. De buurt staat momenteel al half leeg in afwachting van de renovatie. Dan komt zo’n sloopplan op een zeer oneerlijke manier opeens naar voren.”

Meer informatie: Louk Rademaker, 06-25563389, lrademaker@tomaatnet.nl