SP'ers in weer en wind op markt

11 november 2007

SP'ers in weer en wind op markt

Opnieuw heeft de Leidse SP vanmiddag op de markt gestaan om de Leidenaren op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rond de RijnGouweLijn. De weersvoorspelling was niet best, maar daar liet ze zich niet door tegenhouden. Hiermee was rekening gehouden, we hadden geen tafeltjes neergezet, die zouden zo maar wegwaaien. In bij vlagen stevige wind en enkele buitjes kregen enkele honderden voorbijgangers het foldertje met de opvallende tekst: 'Wij pikken het niet' mee. Zelfs het Leidse Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt had nog een gaatje in zijn drukke agenda kunnen vinden om ook te kunnen folderen.
De SP met raadslid Julian van der Kraats (rechts) op de markt.

Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt deelt folders uitOp een gegeven ogenblik (de SP werkt met shifts van 2 uur) was de halve gemeenteraadsfractie aan het folderen. Fractievoorzitter Antoine Theeuwen stond er samen met de raadsleden Julian van der Kraats en Han Dirks. "Om maar aan te geven hoe belangrijk wij het vinden om met alle Leidenaren te praten of te discussiëren."

Julian van der Kraats deelt de folder uitIn de folder, die wekelijks een andere tekst heeft om actueel op de situatie te kunnen inspringen, werd iedereen die tegen de komst van de RGL is uitgenodigd om een e-mail te sturen naar rglneeblijftnee@gmail.com, om zich daarmee te abonneren op een digitale nieuwsbrief. In de nieuwsbrief staat het laatste nieuws, worden acties aangekondigd, en wordt uitgelegd wanneer en hoe u bezwaar kunt maken tegen de RGL-plannen.

Doet u ook mee?

Raadslid Han Dirks met kamerlid Paul Ulenbelt.