Het is nooit oud en altijd nieuw

31 december 2007

Het is nooit oud en altijd nieuw

champiEigenlijk is er zo maar midden in de week een moment dat we van het ene jaar naar het andere gaan. Opgevrolijkt met oliebollen, spelletjes, cabaret en, van welke prijsklasse dan ook: bubbels. Nadat alle wijzers boven aan geweest zijn tikt de klok verder, alsof er niets aan de hand is. En terwijl wij buiten zelf knallen of het anderen laten doen schuiven we langzaam een nieuw jaar in.

We nemen ons weer van alles voor, minder roken, minder drinken, meer bewegen, harder studeren, vriendelijker zijn, geen rommel meer maken. Noem maar op, u kunt het vast wel verzinnen.

Maar sommige dingen kunnen we ons niet voornemen. Bijvoorbeeld minder betalen voor zorg, huur of meer thuishulp krijgen, beter busverbindingen, goed onderhoud voor uw huis. Ik noem maar wat. Dat valt niet voor te nemen. Daar moet voor geknokt worden!

Als de vuurwerkdampen zijn opgetrokken, het laatste restje van de bubbels uitgeprikkeld is en de oliebollen weggewerkt gaan we er weer tegenaan. Er valt nog een hoop te doen!

Ik wens u een mooi, goed en voorspoedig 2008. En hoop dat u na 366 dagen kunt zeggen. Ja, het was een mooi jaar, zo een wil ik er nog wel.

Tim van Houten
Voorzitter SP afdeling Leiden