Leidse sporttalenten in zonnetje gezet

15 januari 2008

Leidse sporttalenten in zonnetje gezet

Elk jaar deelt de Leidse Sportfederatie sportprijzen uit tijdens hun nieuwjaarsreceptie. Ditmaal gebeurde dit in een afgeladen vol clubhuis van wielervereniging Swift. Naast de Leidse sportman, -vrouw en -ploeg van het jaar kregen jonge, aanstormende talenten een aanmoedigingsprijs.
Trotse jeugdschakers.

Op de foto zie je de trotse jeugdschakers van ‘Op eigen wieken’, American Football-jeugd van ‘Lightning Leiden’, Rosalie van der Hoek (tennis), Roy Ouwerkerk (doelman selectie A-jeugd van Ajax) en Jord van Weeren (bowling). Over Jord kun je hier meer lezen.

De aanmoedigingsprijs.

De sportvrouw van 2007 werd waterpoloster Iefke van Belkum. Sportman van het jaar werd roeier Jaap Schouten en de sportploeg van 2007 werden de waterpolodames van ZVL, waar Iefke van Belkum deel van uitmaakt. De ereprijs ging naar taekwondo-coach Gerard van den Berg.

Leidse sportman, -vrouw, -coach en -ploeg van het jaar 2007!

Kersvers sportwethouder Marc Witteman zou de prijzen uitreiken, maar kwam helaas te laat. Hij was nog net op tijd om wel op de foto te kunnen en een toespraak te houden. In de toespraak beloofde hij het achterstallige onderhoud bij de verschillende sportaccommodaties versneld aan te pakken. “Dat is hard nodig,” zegt SP-raadslid Eva de Bakker. “Oud-SP wethouder Keur had er al een goed begin mee gemaakt. Nu moet er doorgepakt worden om te zorgen dat er in Leiden kwalitatief goede kleedkamers en andere sportaccommodaties zijn.”

Meer informatie: Eva de Bakker, edebakker@sp.nl