SP vreest forse vertraging van nieuwbouw Praktijkschool

5 februari 2008

SP vreest forse vertraging van nieuwbouw Praktijkschool

De Leidse gemeenteraadsfractie van de SP heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders over de nieuwbouw van de Praktijkschool. De nieuwbouw, die plaats zou vinden aan de Boerhaavelaan, is gestopt door een rechterlijke uitspraak. Een aantal buurtbewoners is namelijk naar de rechter gestapt omdat de gemeente, naar het zich laat aanzien, fouten in de procedure heeft gemaakt. De rechter heeft de bezwaarmakers gelijk gegeven. “Het is heel zonde als door een fout van de gemeente de nieuwe Praktijkschool vertraging oploopt,” aldus SP-raadslid Eva de Bakker.

De Praktijkschool is al jaren geleden nieuwbouw beloofd door de gemeente. De huidige panden zijn niet meer in goede staat volgens de SP. Al eerder zijn er vertragingen in de aanloop naar de nieuwbouw geweest. “Het is heel vervelend dat dit de Praktijkschool nu weer treft,” zegt De Bakker.

De SP vraagt het college van Burgemeester en Wethouders welke gevolgen de uitspraak van de rechter heeft. Te denken valt aan financiële consequenties door schadeclaims, maar ook door vertraging in geplande woningbouw op de huidige locaties van de Praktijkschool. Verder wil de SP weten wat het college gaat doen om de nieuwbouw van de Praktijkschool alsnog zo snel mogelijk gereed te maken.

Meer informatie: Eva de Bakker: edebakker@sp.nl of tel: 06- 41 32 40 75