SP deelt taart uit in centrum

6 maart 2008

SP deelt taart uit in centrum

zuuuurHet is op 7 maart precies een jaar geleden dat een grote meerderheid van Leiden "nee" zei tegen de RijnGouweLijn. Helaas wordt dit "nee" van het referendum genegeerd door de collegepartijen PvdA, VVD, CDA en GroenLinks. De SP wil de verjaardag van het RGL-referendum vieren, en tegelijk wijzen op de teleurstellende manier waarop er door de meeste politieke partijen met de uitslag wordt omgegaan, door aanstaande zaterdag op de markt citroentaart uit te delen. De SP deelt ook een speciaal drankje uit, de 'arrogante kwast'. Verschillende SP-raadsleden en fractievoorzitter Antoine Theeuwen zullen op 8 maart vanaf één uur 's middags taart uitdelen bij de Waag.

De citroentaart staat symbool voor de zure nasmaak, die veel Leidenaren en de SP hebben, over de beslissing van de collegepartijen en burgemeester en wethouders om de referendumuitslag naast zich neer te leggen. Wrijf hen de uitslag onder de neus en kom een stukje taart halen bij de SP-kraam bij de Waag!

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel 06- 15 042 822