SP houdt ledenvergadering over integratie

29 maart 2008

SP houdt ledenvergadering over integratie

Gedeelde Toekomst is een conceptnota van het partijbestuur en Tweede Kamerfractie over de vraag hoe om te gaan met integratie. Het is een voorzet voor een interne en externe discussie die voor de zomer wordt afgerond. Ook de Leidse afdeling bespreekt het stuk en alle leden kunnen kritiek leveren en verbetervoorstellen aandragen. De ledenvergadering over integratie is op woensdag 9 april in de SPeer, Marnixstraat 18.
Integratie

Gedeelde Toekomst heeft als ondertitel 'Voorstellen voor participatie, emancipatie en integratie'. Het bestaat uit vijf hoofdstukken waarin onderwijs, wonen en werken centraal staan. Het verhaal bouwt voort op de lijn die de SP al ruim 25 jaar consequent kiest. Daarin staan taalbeheersing, eerlijke kansen en actieve deelname aan de samenleving centraal.

Wat is integratie eigenlijk?
Wat gaat er goed en wat gaat er fout?
Is het een kwestie van cultuur of meer van sociaal-economische factoren?
Wat vinden we van het antwoord van rechts op het integratievraagstuk?

Kiezen we voor een softe koers van begrip en tolerantie? Of zit daar nog een weg tussen, kunnen we ook op een menswaardige, gelijkwaardige en solidaire manier antwoorden vinden voor de vragen waarvoor de soms cultureel gespannen samenleving ons als partij stelt?

Op deze vergadering worden ook de mensen gekozen die de afdeling vertegenwoordigen op de regioconferenties over dit onderwerp op zondag 20 april in Rotterdam.

De nota Gedeelde Toekomst is te downloaden van www.spnet.nl. U kunt het rapport ook via de afdeling aanvragen mail naar leiden@sp.nl en we zorgen dat u het zo snel mogelijk krijgt. Of bel 071-5219153