Discussie Woningnood vervroegd, protestmanifestatie afgelast

18 juni 2008

Discussie Woningnood vervroegd, protestmanifestatie afgelast

Hopelijk spelen ‘onze jongens’ in de halve finale op donderdag 26 juni. Maar dat was precies de datum waarop de gemeenteraad over de Leidse woningnood gaat discussiëren. SP-raadslid Louk Rademaker: “Verder uitstel van dat debat is onmogelijk. Daarom zal de discussie over woningnood op donderdag 26 juni om 16 uur ’s middags zijn. En daardoor moeten we onze geplande protestmanifestatie voor die dag afgelasten.”
Sociale Woningbouw!

Er is al jaren in Leiden een tekort aan betaalbare woningen. Dit is het gevolg van het beleid dat slechts één op de vijf nieuwbouwwoningen betaalbaar hoeft te zijn. De SP wil dat percentage betaalbare woningen opschroeven naar 50%. Ook moet er weer geïnvesteerd worden in fatsoenlijke renovatie.

Maar sinds het najaar van 2005 heeft de gemeenteraad niet meer gepraat over woningbouwbeleid. Schokkend, vindt SP-raadslid Louk Rademaker. De SP heeft dan ook, samen met de PvdA, om een evaluatie van de zogeheten ‘Woonvisie’ gevraagd. Na vele malen uitstel stond die gepland voor donderdag 26 juni om 20 uur. “Daar komt nu dus het voetbal tussendoor. De vergadering is daarom vervroegd naar 16 uur ’s middags. Omdat veel mensen dan werken is het houden van een protestmanifestatie op zo’n tijdstip ondoenlijk,” aldus Rademaker. De SP nodigt wel alle geïnteresseerden uit voor het debat om 4 uur ’s middags.

De hele week staat voor de SP in het teken van de woningnood. Vrijdag houdt SP-raadslid Louk Rademaker om half negen een informatie-avond over de woningnood in De Linkse Kerk. Zaterdagochtend rond half tien zal Rademaker te horen zijn op radio Holland Centraal, bij ‘de Zaterdagochtend BV’.

Meer informatie: Louk Rademaker, 06-25563389, lrademaker@tomaatnet.nl