Leidse SP opent condoleanceregister

17 juni 2008

Leidse SP opent condoleanceregister

Na het negeren van de referendumuitslag over de RijnGouweLijn (RGL) door het college van PvdA, VVD, CDA en GroenLinks, willen deze coalitiepartijen ook dat er geen inspraak meer mogelijk is over de nieuwste plannen over de RGL. Voor de SP is dat wederom een stap die lijnrecht tegen de democratie in gaat. “Het is ongelooflijk dat deze partijen zó met de wensen van de Leidenaren omgaan,” zegt Julian van der Kraats, SP-raadslid. “Het komt de betrouwbaarheid van een overheid niet ten goede en is een aanslag op de democratie.” Om deze redenen opent de SP symbolisch een condoleanceregister voor de Leidse democratie op leiden.sp.nl/gastenboek.

Aanstaande donderdag besluit de gemeenteraad over de RGL. Voorafgaand aan het debat zal er op de publieke tribune een condoleanceregister worden ingericht. “We willen Leidenaren de gelegenheid geven hun steun te betuigen aan de Leidse democratie, “aldus Van der Kraats. “We vragen raadsleden die de democratie wél respecteren ook om te tekenen, want we moeten alles in het werk stellen om de democratie weer tot leven te wekken!”

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel 06-15042822