67 dagen geen lift

1 juli 2008

67 dagen geen lift

De bewoners van de Jan Luykenlaan zijn het zat. Dit weekend was de lift van hun 9-hoog flat voor de 42e keer dit jaar kapot. Daarmee komt het totaal op 67 dagen zonder lift. De SP sprak met bewoner Wim Wiemer én met woningcorporatie Portaal. “Eindelijk toch garen op de klos!”
Wim Wiemer op zijn 5e etage.

Wim Wiemer, 80 jaar oud, woont op de 5e etage aan de Jan Luykenlaan met zijn drie honden. “Laatst had ik ze uitgelaten en toen ik terug kwam was de lift kapot. Die ene hond is elf jaar, die heeft net zulke stijve poten als ik, daar kan ik de trap niet mee op. Dus ik heb tot half één ’s nachts gewacht tot de liftmonteur gekomen is.”

De flats van de Jan Luykenlaan.

Een andere bewoner heeft het geturfd. Al 42 keer dit jaar mocht de monteur langskomen. “Dan komt die liftmonteur met een schroevendraaier en die reset de lift ofzo. En dan doet ‘ie het weer een dag of anderhalf.” De lift is gewoon versleten, denkt Wim Wiemer. “De lift is al 35 jaar oud. Eigenlijk moet er een nieuwe lift komen met een dubbele deur.”

“Het probleem is bekend,” zegt Corinne den Ouden, woordvoerder van Portaal. “We hebben een extern bureau ingehuurd die deze week naar de lift gaat kijken. Zij komen met een gedegen oplossing. We willen echt dat we voor de vakantie op zijn minst weten wat er aan de hand is. We zitten er bovenop, maar ik kan niet concreet zeggen wanneer de lift het wel weer doet.”

SP-raadslid Louk Rademaker vertelt het nieuws aan een verheugde Wim Meijer. “Kijk, kijk, komen er eindelijk toch garen op de klos!”. Voor Louk Rademaker is het een klein succesje. “Maar het blijft raar dat een raadslid moet achterhalen wat Portaal aan een kapotte lift doet. We blijven ons inzetten voor een betere communicatie van Portaal.”

Meer informatie: Louk Rademaker, 06-25563389, lrademaker@tomaatnet.nl