SP-Kamerlid Renske Leijten bij Leidse introductieweek

12 augustus 2008

SP-Kamerlid Renske Leijten bij Leidse introductieweek

Aanstaande donderdag 14 augustus vindt de ELCID-informatiemarkt plaats in de Leidse Hout. De ELCID week is de introductieweek voor de nieuwe studenten van de Universiteit Leiden (UL) en de Hogeschool Leiden. ROOD Leiden, de lokale jongerenafdeling van de SP, zal vertegenwoordigd zijn op de informatiemarkt, die loopt van 14.00 tot 19.00 uur. De aankomende studenten kunnen bij de ROODkraam een ‘proefballon’ oplaten, met een eigen idee om het (hoger) onderwijs te verbeteren. Bovendien zal SP-Kamerlid Renske Leijten aanwezig zijn om de actie te ondersteunen en naar de nieuwe studenten te luisteren.

ROOD, de jongeren in de SP, maakt ook deze zomer weer een tour langs de Nederlandse studentensteden. Bij de ROODkraam in de Leidse Hout kunnen aankomende studenten hun ‘proefballon’ oplaten. Te vaak heeft minister Plasterk (hoger onderwijs) het afgelopen jaar proefballonnen opgelaten. Denk bijvoorbeeld aan het plan om de studiefinanciering af te schaffen of collegegeld-differentiatie (verschillende collegegeld-tarieven afhankelijk van de te volgen studie). Volgens ROOD weten studenten zelf wel wat er beter moet in het hoger onderwijs. Daarom krijgen nieuwe studenten tijdens de informatiemarkt de kans om hun ideeën op te schrijven, en die te bevestigen aan een met helium gevulde ballon.

Het jonge SP-Kamerlid Renske Leijten zal donderdag a.s. aanwezig zijn om in gesprek te gaan met studenten en de proefballonnenactie te ondersteunen. Raadslid Han Dirks:`Ik ben benieuwd naar de goede ideeën die studenten zullen aandragen. Ik ben er zeker van dat de nieuwe studenten enthousiast zullen reageren.´

Meer informatie: Leids SP-raadslid Han Dirks, tel: 06-28738588, e-mail: han_dirks@hotmail.com