SP-raadslid Julian van der Kraats bij talkshow over Amerikaanse verkiezingen

28 oktober 2008

SP-raadslid Julian van der Kraats bij talkshow over Amerikaanse verkiezingen

Op zaterdag 1 november wordt in de Marinus van der Lubbe-zaal, in Vrijplaats Koppenhinksteeg, vooruitgeblikt op de Amerikaanse verkiezingen van 4 november. Hieraan zullen niet de bekende deskundigen meedoen, maar een aantal Leidenaren die vanuit verschillende achtergronden hun commentaar geven op het Amerikaanse verkiezingscircus. Deelnemers aan het debat zijn Gerard van Hees, lid van GroenLinks; Julian van der Kraats, raadslid voor de SP, en de uit de VS afkomstige, maar reeds lange tijd in Leiden woonachtige Jeff Meisner.

Vragen die aan de orde zullen komen: hoe kijken we in Nederland aan tegen de Amerikaanse verkiezingen; in hoeverre hebben zij daar een beter of slechter systeem dan wat wij hier hebben; zijn Amerikanen rechtser dan Nederlanders; welke voorkeur hebben wij hier; in hoeverre komt de thematiek overeen met wat we hier in Europa meemaken; hoe denken wij over de stijl van politiek bedrijven aldaar; wie gaat er winnen?

Een en ander wordt opgeluisterd met de vertoning van de laatste, hardste en grappigste propagandafilmpjes uit de verkiezingsstrijd op groot scherm.

De aanvang is 21:00 en de toegang is gratis.