College lapt regels aan de laars om zin door te drijven bij Bar en Boos

2 november 2008

College lapt regels aan de laars om zin door te drijven bij Bar en Boos

“Het College gaat tegen de eigen afspraken en regels in om haar zin door te drijven,” zegt SP-raadslid Eva de Bakker. Aanleiding is de beoordeling van het bedrijfsplan van Bar & Boos, wat mede aanleiding was voor het College om de legalisering van dit pand aan de Koppenhinksteeg te staken. Over die beoordeling was bij de gemeente een verzoek binnengekomen op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur. Uit de stukken die het college heeft verstrekt blijken de beweringen van de SP. De Bakker: “Het college heeft een andere procedure gevolgd dan was afgesproken. Bovendien is er onvoldoende wederhoor toegepast, wat het afkeuren van het bedrijfsplan zeer dubieus maakt.” De SP-fractie heeft schriftelijke vragen gesteld. U vindt ze hier.

In de vragen stelt de Leidse SP ondermeer:

"Alles afwegende, is de SP teleurgesteld in de houding van het College ten opzichte van de betrokkenen. Bar & Boos wordt ‘afgewezen’ op basis van een onderzoek waarin zij niet is gehoord, tegen de afspraak in. Hun (bedrijfs)plan van aanpak is afgewezen door anderen dan was afgesproken. Hun (bedrijfs)plan van aanpak wordt op andere gronden dan was afgesproken afgewezen. En vervolgens wordt aan een Wob-verzoek slechts gedeeltelijk tegemoet gekomen. Daar waar het College Bar & Boos beschuldigt afspraken (voorwaarden) niet na te komen en daaruit forse consequenties trekt (niet in aanmerking komen voor legalisering), komt zij haar eigen afspraken niet na zonder een onvertogen woord. Blijkbaar gaat het College selectief om met het begrip afspraken."

Meer informatie: Eva de Bakker: 06 14040592 of edebakker@sp.nl