“Handtekening onder RijnGouwelijn is niets waard”

14 november 2008

“Handtekening onder RijnGouwelijn is niets waard”

NEE blijft NEEGisteren werd bekend dat Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland de RijnGouwelijn (RGL) in Leiden willen aanleggen over de Hooigracht en Langegracht. Dat betekent dat, als Provinciale Staten en de gemeenteraad van Leiden daarmee akkoord gaan, er nog voor het eind van het jaar een handtekening wordt gezet onder een overeenkomst over de RGL. De SP-Leiden vindt dat die handtekening niets waard is.

SP-verkeerswoordvoerder Julian van der Kraats: “Die handtekening die zogenaamd namens Leiden wordt gezet is niet namens de Leidse bevolking. Hij is dus niets waard. Een volgend stadsbestuur met de SP erin zal dan ook alles doen wat mogelijk is om ervoor te zorgen dat de uitslag van het Leidse referendum alsnog gerespecteerd wordt. Het kan niet zo zijn dat in Leiden en de provincie de dienst uitgemaakt wordt door politici die alleen maar bezig zijn met hun eigen prestige-projecten. In plaats daarvan zouden ze hun verantwoordelijkheid als politicus moeten nemen, en dus moeten luisteren naar de mensen die ze vertegenwoordigen”.

De SP vindt verder dat Leiden het voorbeeld moet geven voor andere plaatsen waar men de RGL niet zo zit zitten, zoals Katwijk en Noordwijk. Van der Kraats: “Dit zinloze prestige-project kan alleen tegengehouden worden als mensen op durven te staan tegen het soort politiek dat weigert zijn eigen ongelijk toe te geven. En dat moet ergens beginnen. Leiden heeft wat dat betreft ook wel een reputatie om hoog te houden”.

Zie ook het item op TV West van 13 november
Meer informatie: Julian van der Kraats, 06-15042822