Openbare hoorzitting sloopbesluiten

26 februari 2009

Openbare hoorzitting sloopbesluiten

Op donderdag 5 maart organiseert de raadscommissie Ruimte en Bereikbaarheid een openbare hoorzitting over de voorgenomen sloopbesluiten Zuidhoven en Nicolaas Beetsstraat en omgeving. Deze hoorzitting vindt plaats om 20.00 uur in de raadzaal van het Stadhuis, Stadhuisplein 1. Opnieuw roept de SP alle bewoners op om hun stem te laten horen.

Woningstichting Ons Doel wil 50 woningen in de Zuidhoven slopen en woningcorporatie Portaal 145 woningen aan de Nicolaas Beetsstraat en omgeving. Zij vragen de gemeente hiermee in te stemmen.

In het najaar van 2008 zijn beide sloopvoornemens voor inspraak vrijgegeven. Wat betreft de 50 woningen in de Zuidhoven zijn 15 inspraakreacties binnen gekomen en voor de 145 woningen aan de Nicolaas Beetsstraat en omgeving zijn 2 inspraakreacties ontvangen. Geen van deze reacties vormde aanleiding om het voorgenomen besluit te wijzigen.

Uw mening

De raadscommissie Ruimte en Bereikbaarheid wil tijdens de hoorzitting betrokkenen en andere geïnteresseerden de gelegenheid geven te reageren op deze voornemens van het college. U kunt zich als inspreker aanmelden bij het secretariaat, tot uiterlijk 12.00 uur op de dag van de hoorzitting (tel. 5165107, e-mail: s.ebels@leiden.nl). De raadzaal is overigens ook toegankelijk voor mindervaliden.

Na de hoorzitting zal de raadscommissie de voorstellen op 17 maart inhoudelijk bespreken en haar wensen en bedenkingen formuleren. Tenslotte zal de raad het definitieve besluit nemen op 31 maart. Op www.leiden.nl/raad kunt u de betreffende raadsvoorstellen downloaden.