SP Leiden begint weer met marktcampagne

8 maart 2009

SP Leiden begint weer met marktcampagne

De Leidse SP is weer begonnen met haar maandelijkse aanwezigheid op de eerste zaterdag van de maand op de markt in de binnenstad van Leiden. Diverse SP'ers stonden paraat om vragen van het winkelende publiek te beantwoorden, om folders uit te delen en om acties bekend te maken.

Raadslid Roos van Gelderen bracht de nieuwe actie 'Zorg, geen veiling' onder de aandacht, en de andere raadsleden Louk Rademaker en Jan Geraets brachten de nieuwe ZO-krant aan de winkelende voorbijgangers. Ook werd met belangstelling gereageerd op de actie om energiebedrijf NUON niet te laten opkopen door een buitenlandse partij.

Ook fractievoorzitter Antoine Theeuwen was van de partij. Daarnaast probeerden Sander Sauvé en Dirk van den Berg zoveel mogelijk voorbijgangers ertoe te verleiden een tomaatsponsje plus ZO-krantje mee te nemen. Er werd zo goed op het aanbod gereageerd dat eerder dan verwacht de sponsjes en de honderden ZO-krantjes op waren.

Antoine Theeuwen
Antoine in gesprek

De marktkraam is niet alleen bedoeld om de vinger aan de pols te houden bij de Leidse bevolking, maar ook om vanaf de volgende keer de campagne voor de Europese verkiezingen van 4 juni onder de aandacht te brengen.