SP-Leiden beleeft zonovergoten middag op markt

5 juli 2009

SP-Leiden beleeft zonovergoten middag op markt

De SP wil graag ook buiten verkiezingstijd weten wat de kiezer wil. Dus stond de SP op 4 juli op een snikhete zomermiddag op de Leidse markt. De raadsleden Eva de Bakker, Louk Rademaker en Roos van Gelderen folderden met de Leidse SPecial over Verkeer & Vervoer, en deelden de immer populaire tomaatvormige rode pannensponsjes uit. Deze vonden zoals iedere keer gretig aftrek.

Daarnaast waren ook Gijs en Dirk aanwezig om in gesprek te gaan met diegenen die hun hart wilden luchten over de politiek. Daarbij werd de zon zoveel mogelijk gemeden en werd de schaduw opgezocht.
Door de voortdurende warmte gebeurde er iets curieus: de canvassen tekst die aan de kraamtafeltjes hangt liet los omdat de lijm van het bevestigingsmateriaal in de warmte van de zon letterlijk smolt. Met wat stevige tape werd dit snel verholpen.

Raadslid Eva de Bakker mét zonnebril op de markt.

De SP slaat nu een maandje over, omdat wegens zomervakantie vermoedelijk maar weinig Leidenaren nog thuis zijn, maar in september staan ze er weer!