SP'ers helpen bij autoloze zondag en monumentendagen

12 september 2009

SP'ers helpen bij autoloze zondag en monumentendagen

Aanstaande zondag 13 september is het weer autoloze zondag in Leiden. Het gebied binnen de singels is autovrij en er zijn allerlei activiteiten. Raadsleden Eva de Bakker (SP) en Conny Broeyer (PvdA) zijn 'Ronde-Miss' bij de Dikke Banden Race op de Botermarkt. De Dikke Banden Race wordt georganiseerd door de wielervereniging Swift en is voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Vanaf 13.00 uur kunnen kinderen zich inschrijven en de wedstrijd start om 14.00 uur. Raadslid Han Dirks (SP) zal op de Beestenmarkt helpen bij verschillende sportactiviteiten.

Daarnaast zijn dit weekend de Open Monumentendagen en is het stadhuis geopend voor het publiek, met name de ruimten die normaal gesloten zijn. De afgelopen jaren is gebleken dat ongeveer 1.500 mensen het stadhuis bezoeken. Op zondagmiddag zal SP- raadslid Eva de Bakker rondleidingen geven in het stadhuis van Leiden. Bent u benieuwd naar de raadszaal en hoe deze is ontstaan? Of benieuwd naar het kantoor van de burgemeester, inclusief kunstwerken van Escher? Kom dan gerust langs in het stadhuis. U bent welkom op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur en zondag van 12.00 tot 17.00 uur.

Over autoloze zondag bij Han Dirks: han_dirks@hotmail.com of tel nr: 06-28738588
Over Open Monumentendagen bij Eva de Bakker: edebakker@sp.nl of tel nr: 06-14040592
Website Open Monumentendagen
Website Autovrije Zondag