Theeuwen (SP) wil spoeddebat rond kwestie stadsbeheer

18 september 2009

Theeuwen (SP) wil spoeddebat rond kwestie stadsbeheer

De Leidse SP-fractie vraagt een spoeddebat aan over de problemen rond de verzelfstandiging van de gemeentelijke afdeling stedelijk beheer tot één bedrijf met de afdelingen van Zoeterwoude, Leiderdorp en Oegstgeest. Reden is dat SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen gisteravond van het college van B en W geen antwoord kreeg op vragen over de kwestie.
Antoine Theeuwen (SP) op werkbezoek bij de Leidse vuilnisdienst.

Verantwoordelijk wethouder John Steegh (GroenLinks) wilde de vragen niet beantwoorden omdat de zaak 'onder de rechter is' nu de Leidse ondernemingsraad (OR) van ambtenaren naar de Ondernemingskamer is gestapt. De OR is boos dat het stadsbestuur een negatief advies van de OR over voorgenomen verzelfstandiging naast zich neer heeft gelegd. De zaak dient 15 oktober in Amsterdam.

Wat dat betreft kan Theeuwen Steeghs weigering inhoudelijk over de zaak te praten begrijpen. Hij had echter ook gevraagd wat het voor het plan betekent dat de Leiderdorpse OR en gemeenteraad ertegen zijn. En wat het stadsbestuur denkt te doen om de staking te voorkomen waarmee de Leidse ambtenaren dreigen. Op die vragen eist Theeuwen wel antwoord. "En als ik dat hier niet krijg, dan maar in een interpellatiedebat.'' De eerstvolgende raadsvergadering waar het debat kan plaatshebben is op 24 september.

(Bron: www.leidschdagblad.nl)

Antoine Theeuwen, antoine.theeuwen@gmail.com, 071-5215130