Leidse SP haalt honderden handtekeningen op voor de '65 blijft 65' actie!

13 oktober 2009

Leidse SP haalt honderden handtekeningen op voor de '65 blijft 65' actie!

Zaterdag stond de Leidse SP weer op de markt. Thema was de landelijke actie '65 blijft 65', die als doel heeft dit kabinet van het onzalige plan af te helpen om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar.

De Leidse gemeenteraadsfractie kreeg ondersteuning van het Tweede Kamerlid Sadet Karabulut

Helaas was het weer de Leidse binnenstad niet gunstig gezind, want een enorme hoosbui ontlaadde zich over de stad, en dus ook over het marktkraampje. Met wat plastic folie werd het vocht zoveel mogelijk bij het papier weggehouden. Om de regenbuien zoveel
mogelijk te ontwijken werd zelfs onder de overkapping bij de V&D gefolderd.

onder de paraplu is het droog

Velen tekenden de actie en kwamen er zelfs speciaal voor naar de kraam. Aan het eind van de dag waren er 433 handtekeningen tegen verhoging van de AOW-leeftijd! Enkele voorbijgangers gingen in discussie, waarbij opviel dat het verzet breed gedragen wordt. 'Ik ben niet van jullie partij, maar ik steun de actie wel'. De actie was zelfs zo'n succes dat er handtekeningenlijsten tekort waren, maar met vliegende actie werden die snel weer aangevuld. Ook de extra meegebrachte paraplu's waren daarbij geen overbodige luxe.

In november staat de SP weer op de eerste zaterdag op de markt, tekent u dan ook?

Meer informatie: Dirk van den Berg, dirkvdberg.sp@gmail.com