SP start stickeractie 'Steun Stadsbeheer'

15 oktober 2009

SP start stickeractie 'Steun Stadsbeheer'

De SP in Leiden is een actie begonnen tegen de geplande privatisering van de gemeentelijke dienst Beheer Openbare Ruimte (Stadsbeheer). Hier vallen bijvoorbeeld de vuilnisdienst en de plantsoenendienst onder. De partij heeft stickers gedrukt tegen de privatisering en roept Leidenaren op deze sticker op hun vuilnisbak te plakken.

Fractievoorzitter Antoine Theeuwen (SP) heeft voor de tweede keer een spoeddebat aangevraagd met het stadsbestuur. “Ze staan met de rug naar de werknemers van Stadsbeheer,“ aldus Theeuwen. “Het college moet geen machtspolitiek bedrijven en luisteren naar de werkvloer. Daar zijn genoeg ideeën om het werk te verbeteren, zonder dat er meer managers hoeven te komen. En zonder dat medewerkers minder worden betaald.”

De stickers met bijbehorende flyers zullen de komende weken worden verspreid over de stad. Zo staat de SP aanstaande zaterdag op de markt, en op woensdag 21 oktober op het Vijf Meiplein vanaf 10:30 uur.

Meer informatie bij Antoine Theeuwen: antoine.theeuwen@gmail.com, tel 071-5215130