Kandidatenlijst raadsverkiezingen van 3 maart 2010 vastgesteld

8 november 2009

Kandidatenlijst raadsverkiezingen van 3 maart 2010 vastgesteld

De gemeenteraadsverkiezingen komen er weer aan, en de SP-Leiden staat klaar met een sterk team. Bij de algemene ledenvergadering van 28 oktober jl. is de definitieve lijst vastgesteld. Op nummer één tot en met zes staan alle huidige raadsleden. SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen: “Het hele team gaat door, en dat is niet voor niets. We werken uitstekend samen, en iedereen heeft zin in een volgende periode. Leiden is hard toe aan een bestuur dat luistert en samenwerkt, en wij weten hoe we daar invulling aan moeten geven”.

Op nummer 7, 8 en 9 staan respectievelijk bestuurslid Hans Kokshoorn, docent maatschappijleer Mark van Vliet en student Engelse Taal en Cultuur Jasper Maassen. Zij zullen na de verkiezingen of in de toekomst de fractie versterken, afhankelijk van het verkiezingsresultaat.

Verder staan op de lijst zowel een aantal SP'ers met een lange staat van dienst, als nieuwe mensen die op andere manieren hebben laten zien te staan voor een socialer Leiden.

Er zijn drie lijstduwers, te weten oud-Tweede Kamerlid Fenna Vergeer, de voorzitter van de Leidse Cliëntenraad Eltjo Meijer, en ex SP-Leiden-fractievoorzitter Cor Vergeer.

De kandidatenlijst van SP-Leiden voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010 ziet er als volgt uit:

1. Antoine Theeuwen
  2. Roos van Gelderen