Rondleiding Tweede Kamer een succes!

24 januari 2010

Rondleiding Tweede Kamer een succes!

Afgelopen vrijdag heeft de Leidse afdeling van de SP een bezoek gebracht aan de de Tweede Kamer. Elke vrijdag ontvangt de SP-Kamerfractie een andere afdeling uit het land om SP-leden kennis te laten maken met het werk in het parlement, de gebouwen en onze Kamerleden.
SP-leden voor de SP-bus op het Buitenhof.
Leidse SP-leden voor de SP-bus op het Buitenhof.

Met ongeveer 40 leden en geïnteresseerden gingen we naar Den Haag in de SP-bus. Na een warme ontvangst met een lunch zagen we een film over het Kamerwerk. Daarna kregen we in twee groepen een rondleiding door de verschillende gebouwen. Van de plenaire zaal tot de oude bibliotheek, van de oude Tweede Kamerzaal tot de fractiekamers van de SP.
De Leidse SP stapt de bus in.

Ten slotte konden de gasten SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen alle vragen stellen die men maar wilde. Gesthuizen is woordvoerder economische zaken en dus is er vooral gesproken over de benarde positie van veel ondernemers op het moment en natuurlijk over de financiële crisis.

Op de roltrap kwamen we SP-Kamerlid Jan de Wit tegen. Hij had die ochtend, als voorzitter van de parlementaire onderzoekscommissie naar de crisis, oud-minister Gerrit Zalm geïnterviewd en hij werd met applaus ontvangen!