Interview met Antoine Theeuwen in de Stadskrant

18 februari 2010

Interview met Antoine Theeuwen in de Stadskrant

Deze week verschijnt in de Stadskrant een interview met SP-lijsttrekker Antoine Theeuwen (45 jaar). Antoine is nu 4 jaar fractievoorzitter van de SP in Leiden, en was daarvoor werkzaam in het internationale bedrijfsleven waarvan 4,5 jaar in Singapore en 3 jaar in Grenoble, Frankrijk. Hij is gelukkig getrouwd en vader en tegenwoordig huisman. Antoine Theeuwen (SP): "We betalen allemaal belasting, maar wat krijgen we daar nog voor terug? Onderwijs. openbaar vervoer, zorg het is allemaal duurder en slechter geworden. De overheid zou de problemen moeten oplossen in plaats van aan de markt uitbesteden."

Wat is uw motivatie om aan de verkiezingen deel te nemen?
Er moet een bestuur komen wat dienstbaar is aan de mensen, ik wil me daar graag de komende 4 jaar weer voor inzetten. Ik ben altijd in de klantenservice werkzaam geweest en stel mijn kennis en ervaring graag ter beschikking aan de mensen van Leiden.

Wat zijn uw verwachtingen en plannen?
Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen is de SP de tweede partij van de stad geworden, dat geeft aan dat steeds meer mensen waardering krijgen voor onze invulling van de politieke rol. We zitten op de fiets om met mensen te praten, we zijn een echte samenwerkingspartij en staan midden in de samenleving. Wij willen graag op die ons vertrouwde manier weer terug in het gemeentebestuur. De SP is een partij waar je na 3 maart ook nog wat aan hebt. We zitten er niet voor ons zelf maar voor U.

Wat vindt u het belangrijkste punt uit uw programma?
Dat is een lastige vraag, want wat is belangrijker, voldoende sociale woningbouw of goed openbaar vervoer? Het tegengaan van de afbraak van de zorgvoorzieningen of beter onderwijs? De SP is een sociale partij die staat voor solidariteit en een eerlijke en open bestuursstijl, de politiek zou in samenwerking voor al deze belangrijke problemen een zo goed mogelijke oplossing moeten vinden. Daar staan we voor en dat is onze belangrijkste boodschap.

Waarom moeten de Leidenaar gaan stemmen?
Den Haag hevelt steeds meer belangrijke taken over naar de gemeenten, het belang van een goed gemeentebestuur wordt daardoor steeds groter. Op 3 maart is iedere Leidenaar in de gelegenheid om z’n stem uit te brengen en het verschil te maken tussen een RijnGouweLijn door de binnenstad of niet. Of het groen houden van de Oostvlietpolder. Waar gaat uw belastinggeld de komende 4 jaar aan besteed worden? Allerlei prestigeprojecten waar we niets aan hebben. Of kiest u voor een stadsbestuur dat bij deze stad past en de belangen van de mensen voorop stelt? Laat de gelegenheid om het verschil te maken niet aan u voorbij gaan. U kunt zelf kiezen.

Meer informatie: Antoine Theeuwen, antoine.theeuwen@gmail.com, 071-5215130