Rademaker (SP) wint debat in Haagwegkwartier

17 februari 2010

Rademaker (SP) wint debat in Haagwegkwartier

Gisteravond organiseerde de Belangenvereniging Haagwegkwartier een verkiezingsdebat over de wijk. Zo kwamen de nieuwbouwplannen op het ROC-terrein, het gebrek aan groen en de parkeerproblemen in de wijk ter sprake. Acht partijen waren vertegenwoordigd, waaronder de SP met raadslid Louk Rademaker. Aan het eind van het debat riepen de aanwezige buurtbewoners SP'er Rademaker uit tot winnaar van het debat. Hij werd geroemd om zijn duidelijke en heldere standpunten.

SP-raadslid Louk Rademaker (rechts) aan het woord. Marion van Dongen (PvdA) en Ben Blankenstein (SLO) luisteren aandachtig.

Tijdens het debat werd gevraagd waar de bewoners de politici op mogen afrekenen. SP-raadslid Louk Rademaker: "De SP zal zich hard maken voor een gezondheidscentrum en winkeltjes in de buurt." Op 7 juli 2009 steunde de gemeenteraad een SP-voorstel voor meer investeringen in het Haagwegkwartier.

Debat in het Haagwegkwartier.De SP benadrukte ook dat er meer betaalbare woningen moeten komen. Rademaker: "De gemeente heeft afspraken met corporaties gemaakt. Daarin staat dat er de komende vier jaar 900 betaalbare woningen gesloopt moeten worden, en er slechts 450 teruggebouwd hoeven te worden. Voor de SP is dat onacceptabel, maar de meeste andere partijen hebben die plannen gesteund."

Na afloop van het debat mocht het publiek, door middel van de applaus, uitkiezen welke politicus het beste zijn of haar standpunten had verwoord. De SP werd daarop gekozen tot winnaar van het debat.

Meer informatie: Louk Rademaker, 06-25563389, lrademaker@tomaatnet.nl
Website van het Haagwegkwartier
SP op bezoek in Haagwegkwartier (Nieuwsbericht 3 februari 2010)