SP opnieuw in vrieskou op de Leidse markt

2 februari 2010

SP opnieuw in vrieskou op de Leidse markt

Afgelopen zaterdag liet de SP zich niet kennen op de Leidse markt. Met een temperatuur van om en nabij het vriespunt en een verse laag sneeuw, stonden de SP'ers weer paraat om vragen van voorbijgangers over de Leidse politiek te beantwoorden.

SP-lijsttrekker Antoine Theeuwen (met blauwe muts) maakt een praatje met voorbijgangers.

Maar zie, de datum van de gemeenteraadsverkiezingen nadert, en dus had de SP gezelschap van het CDA, de PvdA, D66, VVD en GroenLinks. Zo kon het gebeuren dat de vele voorbijgangers van meerdere kanten werden bestookt met verkiezingsfolders. Veel voorbijgangers was al die plotselinge aandacht iets te gortig en liepen stoicijns door.

De SP'ers deelden de gloednieuwe verkiezingsfolder uit, en regelmatig bleven voorbijgangers toch staan voor een praatje. Het was natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om op de recente ontwikkelingen over de Ringweg Oost en de Oostvlietpolder in te gaan. Om er voor te zorgen dat mensen niet uitgleden over de sneeuw werd af en toe ons deel van de markt letterlijk even schoongeveegd.

Ondanks de kou hielden de SP'ers het dapper vol, af en toe een kop koffie of thee om warm te blijven.

Ook de tomaatvormige sponsjes trokken de belangstelling, velen namen dan ook de sponsjes mee.

Volgende week is de SP weer aanwezig op de markt. U ook?

Wilt u ook meedoen op de markt?