SP-onderhandelaars bereiken akkoord met D66-CDA-VVD

17 april 2010

SP-onderhandelaars bereiken akkoord met D66-CDA-VVD

Gisteravond hebben de onderhandelaars van de SP een akkoord bereikt voor een nieuw stadsbestuur met D66. VVD en CDA. Roos van Gelderen is kandidaat-wethouder voor de SP. Komende maandag zal de SP-fractie het akkoord bespreken. Dan volgt op dinsdag een persconferentie van de vier partijen. Daar worden de inhoud van het akkoord en de portefeuilleverdeling gepresenteerd. Later deze week volgt een Algemene Ledenvergadering van de SP over het akkoord. De exacte datum moet nog door het afdelingsbestuur worden vastgesteld.

De partijen hebben afgesproken niets van het akkoord te lekken vóór de gezamenlijke persconferentie van dinsdag. SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen: “De SP houdt zich aan gemaakte afspraken en daarom was het de laatste weken ook zo stil op onze website. Op dinsdag kunnen we eindelijk het akkoord aan onze leden presenteren, zodat ze ons resultaat op inhoud kunnen beoordelen.”

Meer informatie: Antoine Theeuwen, 06-42475107, antoine.theeuwen@gmail.com